• 0 800 303 066
«Львівтеплоенерго» Львівське міське комунальне підприємство тепла та затишку у Вашій оселі

Ризики підприємства

Найбільш істотними факторами ризику, що впливають та в подальшому можуть вплинути на результати діяльності ЛМКП "Львівтеплоенерго", є зовнішні фактори, які викликані законодавчою політикою держави з регулювання господарської діяльності теплопостачальних підприємств та недосконалістю нормативної та законодавчої бази.

Істотними зовнішніми факторами ризику є:

Розбіжність у термінах зміни цін на енергоносії та введенням в дію тарифів на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії та відповідні послуги централізованого опалення та централізованого гарячого водопостачання.

У структурі витрат на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії питома вага енергоносіїв становить 90,6 %. Так у тарифах на теплову енергію для потреб населення, які діють з 01.07.2016 р., вона дорівнює 90,4%.

НКРЕКП, починаючи з травня 2016р., застосовує в тарифах на виробництво теплової енергії для «Інших споживачів» ціну газу, яка діє на умовах попередньої оплати, а з грудня 2016р. так звану «індикативну ціну на газ», яка є навіть нижчою, ніж ціна на газ на умовах передоплати. Це суперечить Закону України «Про теплопостачання», яким передбачено, що тарифи на теплову енергію повинні забезпечувати відшкодування всіх економічно обґрунтованих витрат на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії. Аналогічні проблеми є при виробництві електричної енергії.

За останні роки неодноразово змінювались ціни на енергоносії, а скориговані тарифи на теплову енергію вводились в дію з запізненням. Так останнє підвищення ціни на природний газ (в 2,3 рази) та тарифів на теплову енергію ( 1,96 рази) відбулося з 01.05.2016 року, а тарифи на теплову енергію з врахуванням зазначених змін введені в дію з 01.07.2016 р. Такий часовий розрив призвів до значного зростання заборгованості за спожиті енергоносії, що в свою чергу сприяло значному зменшенню нормативу перерахування коштів на поточний рахунок підприємства відповідно до Порядку розподілу коштів, що надходять на поточні рахунки із спеціальним режимом використання для проведення розрахунків з постачальником природного газу, на якого покладено спеціальні обов'язки, затвердженого постановою КМУ від 18.06.2014 р. № 217.

Несвоєчасна компенсація з державного бюджету різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води населенню, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та відповідних послуг встановленими тарифами і  відсутність компенсації з бюджету різниці в тарифах на теплову енергію, що постачалась бюджетним та іншим споживачам за тарифами, що не покривали економічно обґрунтовані витрати.

Компенсація по різниці в тарифах завжди здійснювалась зі значною затримкою. Так, у 2014 році ЛМКП "Львівтеплоенерго" отримало фінансування з різниці в тарифах за попередні три роки. Така затримка у фінансуванні різниці в тарифах сприяла не лише виникненню заборгованості за спожиті енергоносії та нарахуванню енерго постачальниками багато мільйонних штрафів та пені, але і призвела до штучного виникнення прибутку за підсумками 2014 року та нарахуванню податку на прибуток, для сплати якого у підприємства взагалі відсутні джерела фінансування.

Неврегульованість діючого законодавства стосовно обов’язків та вимог до споживачів послуг теплопостачання в частині своєчасних розрахунків.

Так джерела фінансування витрат по пені та штрафам, які нараховані енерго постачальниками через неможливість підприємства з вищезазначених причин своєчасно здійснювати розрахунки за спожиті енергоносії, у підприємства взагалі відсутні, оскільки мораторій на заборону нарахування пені боржникам з оплати житлово-комунальних послуг був знятий, але розмір пені для фізичних осіб (питома вага населення у структур і споживачів складає близько 80%) та механізм нарахування пені до цього часу офіційно не визначений жодним діючим нормативним актом.

Діючим кодексом газорозподільної системи встановлені певні вимоги щодо компенсації оператору газорозподільної мережі, розмір яких визначається із застосуванням коефіцієнтів у розмірі 1,5 – 2,0, що суттєво збільшує передбачені діючими тарифами витрати. Застосування коефіцієнтів передбачено і при несвоєчасних розрахунках за спожитий природний газ, незважаючи на відсутність аналогічних вимог до споживачів послуг теплопостачання, чим взагалі унеможливлюється діяльність теплопостачальних підприємств.

ЛМКП "Львівтеплоенерго" неодноразово зверталося до вищестоящих органів та установ з проханням ініціювання розгляду питання щодо внесення відповідних змін до діючих нормативних та законодавчих актів та надавало свої пропозиції. Позитивне вирішення визначених питань сприяло б покращенню фінансового стану підприємства та забезпечило б його стабільну роботу.

Дискримінаційність окремих вимог Порядку розподілу коштів, що  надходять на поточні рахунки і з спеціальним режимом використання для проведення розрахунків з постачальником природного газу, на якого покладено спеціальні обов'язки, затвердженого постановою КМУ від 18.06.2014 р. № 217.

Застосування коефіцієнта рівня розрахунків за спожитий природний газ при розрахунку нормативів перерахування коштів на поточний рахунок підприємства призводить до заниження нормативів для теплопостачальних підприємств і призводить до відсутності обігових коштів на поточному рахунку підприємства для здійснення обов'язкових платежів (заробітної плати, податків, оплати електроенергії, тощо). Відсутність коштів не дає можливості підприємству своєчасно здійснювати аварійні та поточні ремонтні роботи, виконувати інвестиційну програму по модернізації і реконструкції котелень та транспортних мереж підприємства.

Розяснення щодо оплати за повірку лічильника

 Відносини щодо комерційного обліку послуг з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, зокрема облік та розподіл цих послуг у будівлях та окремих приміщеннях регулюються Законом України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» від 22.06.2017 № 2119-VIII (далі - Закон № 2119). 

Відповідно до статті 1 Закону № 2119: 

  • вузол розподільного обліку - вузол обліку, що забезпечує індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги в будівлях, де налічуються два та більше споживачів; 
  • вузол комерційного обліку - вузол обліку, що забезпечує загальний облік споживання відповідної комунальної послуги в будівлі, її частині (під’їзді), обладнаній окремим інженерним вводом; обслуговування вузлів обліку - огляд, опломбування/розпломбування, 

періодична повірка (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж), ремонт засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузла обліку, забезпечення дистанційної передачі результатів вимірювання (за наявності), ремонт та заміна допоміжних засобів вузла обліку, а за згодою власника (співвласників) будівлі також охорона або страхування вузла обліку. 

Статтею 4 Закону № 2119 визначено вимоги щодо оснащення вузлами обліку окремих приміщень у будівлях. 

Відповідно до частини одинадцятої статті 4 Закону № 2119 право власності на встановлені відповідно до цієї статті вузли розподільного обліку/прилади - розподілювачі теплової енергії належить власникам (співвласникам) приміщень, у яких такі вузли обліку встановлені, якщо інше не встановлено законом або договором. 

При цьому слід зазначити, що до 01.05.2021 витрати з обслуговування вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги у квартирах багатоквартирного будинку включалися до складу плати за абонентське обслуговування. 

З 1 травня 2021 року набрав чинності Закон України від 03.12.2020 № 1060 «Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань у сфері надання житлово-комунальних послуг» (далі – Закон № 1060), яким  внесено суттєві зміни до Закону № 2119, Законів України від 09.11.2017      № 2189 «Про житлово-комунальні послуги» (далі – Закон № 2189) та від 05.06.2014 № 1314-VII «Про метрологію та метрологічну діяльність» (далі – Закон № 1314). 

Зокрема, змінами, внесеними до Законів № 2189 та № 2119 передбачено, що витрати зобслуговування вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги у квартирах багатоквартирного будинку виключаються з плати за абонентське обслуговування, а витрати, пов’язані з обслуговуванням та заміною вузлів комерційного обліку води та теплової енергії, включаються до плати за абонентське обслуговування. 

У свою чергу, витрати, пов’язані із встановленням вузлів комерційного обліку віднесено до складу тарифів на комунальні послуги.

 Згідно із частиною першою статті 6 Закону № 2119 витрати оператора зовнішніх інженерних мереж на обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку (їх складових частин) відшкодовуються споживачами відповідної комунальної послуги, а також власниками (співвласниками) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або водопостачання у такій будівлі, шляхом сплати виконавцю комунальної послуги плати заабонентське обслуговування - за умови укладення індивідуальних договорів або індивідуальних договорів з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг та з урахуванням особливостей, визначених цим Законом і Законом України«Про житлово-комунальні послуги». 

Разом з тим, пунктом 24 Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 (із змінами), передбачено, що до складу тарифів на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення не включаються витрати, які включено до складу плати за абонентське обслуговування  згідно ізЗаконом України«Про житлово-комунальні послуги».  

Також  пунктом 19 Порядку визначено, що до складу планованої виробничої собівартості включаються витрати на обслуговування засобів вимірювальної техніки (огляд, опломбування/розпломбування, періодичну повірку та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж), які є власністю ліцензіата та/або перебувають у нього в користуванні (крім вузлівкомерційного та розподільного обліку води) і використовуються у технологічному процесі виробництва/надання централізованого водопостачання та централізованого водовідведення.

При цьому частиною четвертою статті 17 Закону № 1314 визначено, що періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання теплової енергії та води в квартирах(приміщеннях) будинку, здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше невстановлено договором.

Такий підхід узгоджується з вимогами законодавства, зокрема, Цивільним кодексом України (далі – Кодекс). 

Статтею 319 Кодексу визначено, що саме власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власність зобов'язує. 

Статтею 322 цього Кодексу передбачено, що власник зобов’язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом. 

Водночас, відповідно до вимог статті 12 Закону № 2189  надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах.  

Практична реалізація норм і положень Закону № 2189, зокрема, що регулюють надання та оплату комунальних послуг, здійснюється з переходом на нові договірні відносин між виконавцями комунальних послуг і споживачами. 

Порядок оплати послуги, права та обов'язки сторін, строк дії договору, порядок і умови продовження його дії та розірвання є істотними умовами договору про надання житлово-комунальної послуги (частина третя статті 12 Закону № 2189). 

Також змінами, внесеними Законом № 1060 до Закону № 2189 передбачено запровадження публічних договорів приєднання про надання комунальних послуг.  

Відповідно до пункту 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону договори про надання комунальних послуг, у тому числі із співвласниками багатоквартирних будинків, які не прийняли рішення про модель організації договірних відносин з виконавцями комунальних послуг, мають бути укладені виконавцями відповідних комунальних послуг протягом двох місяців з дня набрання чинності рішенням Кабінету Міністрів України про затвердження типових публічних договорів приєднання про надання комунальних послуг. 

Типові договори про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2019 № 690 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від  2 лютого 2022 р. № 85). 

Відповідно до частини 1 статті 628, статті 629 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), актів цивільного законодавства, договір є обов`язковим для виконання сторонами.

З огляду на викладене, оскільки обслуговування вузлів обліку, згідно з вимогами  чинного законодавства включає, у тому числі  опломбування, то процедура опломбування розподільних приладів обліку здійснюється за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено договором.

Структура підприємства

Директор – Одинець Олександр Миколайович +38 (032) 267-31-31
Головний інженер – Штейбарт Володимир Вільгельмович +38 (032) 229-30-02
Заступник директора із загальних питань та інфраструктури – Прокопович Володимир Іванович +38 (032) 229-30-01
Заступник директора з економічних питань – Камінський Богдан Володимирович +38 (032) 229-31-31
Заступник директора зі збуту та маркетингу – Нестерук Ігор Петрович +38 (032) 229-31-51
Заступник головного інженера по ТЕЦ – Якимишин Володимир Ігорович +38 (032) 229-31-30
Заступник головного інженера з експлуатації – Андреюк Сергій Степанович +38 (032) 229-30-04
Начальник департаменту будівництва та капітального ремонту  – Мозола Михайло Романович +38 (032) 229-30-50

Служби

ЛМКП «Львівтеплоенерго» надає послуги зі встановлення, розпломбування, опломбування, метрологічної повірки та ремонту приладів обліку теплової енергії та водопостачання.

Графік роботи служб:

Відділ обліку та збуту теплової енергії - розпломбування, опломбування приладів обліку теплової енергії

тел. 297-50-63 м. Львів вул. Тиктора,2 А

Відділ метрології та обслуговування засобів вимірювань - метрологічна повірка та ремонт приладів обліку теплової енергії та водопостачання

тел. 239-30-30 м. Львів, вул. Курмановича,4

Тарифи

Тарифи на теплову енергію

Рішенням виконавчого комітету ЛМР від 29.03.2024р. №480

 
Найменування тарифу Категорія споживачів Тарифи  встановл. Рішенням ВК ЛМР від 29.03.2024р. №480,грн. без ПДВ
     
Теплова енергія з врахуванням витрат на утримання центральних теплових пунктів та без врахування витрат на утримання індивідуальних теплових пунктів без врахування витрат на оснащення будівель вузлами комерційного обліку для підігріву гарячої води та функціонування внутрішньобудинкової системи гарячого водопостачання Бюджетні установи 3573,04
Інші споживачі 3941,29
Релігійні організації 3845,00
Теплова енергія без урахування витрат на утримання центральних теплових пунктів та з урахуванням витрат на утримання індивідуальних теплових пунктів, без урахування витрат на оснащення будівель вузлами комерційного обліку для підігріву гарячої води та функціонування внутрішньобудинкової системи гарячого водопостачання Бюджетні установи 3626,97
Інші споживачі 3820,64
Релігійні організації -
Теплова енергія без урахування витрат на утримання центральних теплових пунктів та без урахування витрат на утримання індивідуальних теплових пунктів, без урахування витрат на оснащення будівель вузлами комерційного обліку для підігріву гарячої води та функціонування внутрішньобудинкової системи гарячого водопостачання Бюджетні установи 3451,37
Інші споживачі 3622,04
Релігійні організації 3810,78
Теплова енергія для опалення та функціонування внутрішньобудинкової системи опалення, умовно-змінна частина двоставкового тарифу на теплову енергію Бюджетні установи 2515,34
Інші споживачі 2731,00
Релігійні організації 2802,81
Теплова енергія для опалення та функціонування внутрішньобудинкової системи опалення, з урахуванням витрат на утримання центральних теплових пунктів без урахування витрат на утримання індивідуальних теплових пунктів,  умовно-постійна частина двоставкового тарифу на теплову енергію (місячна абонентська плата за одиницю теплового навантаження), грн/Гкал/год (без ПДВ) Бюджетні установи 172649,26
Інші споживачі 161656,76
Релігійні організації 141797,25
Теплова енергія для опалення та функціонування внутрішньобудинкової системи опалення, без урахування витрат на утримання центральних теплових пунктів з урахуванням витрат на утримання індивідуальних теплових пунктів, умовно-постійна частина двоставкового тарифу на теплову енергію (місячна абонентська плата за одиницю теплового навантаження), грн/Гкал/год (без ПДВ) Бюджетні установи 191186,97
Інші споживачі 180194,47
Релігійні організації -
Теплова енергія для опалення та функціонування внутрішньобудинкової системи опалення, без урахування витрат на утримання центральних теплових пунктів без урахування витрат на утримання індивідуальних теплових пунктів, умовно-постійна частина двоставкового тарифу на теплову енергію (місячна абонентська плата за одиницю теплового навантаження), грн/Гкал/год (без ПДВ) Бюджетні установи 148727,37
Інші споживачі 137734,88
Релігійні організації 117875,36

 

Тарифи на послугу з постачання теплової енергії

 
Найменування тарифу Категорія споживачів Тарифи  встановл. Рішенням ВК ЛМР від 29.03.2024р. №480,грн. з ПДВ
Послуга з постачання теплової енергії без урахування витрат на оснащення будівель вузлами комерційного обліку, умовно-змінна частина двоставкового тарифу Бюджетні установи 3018,41
Інші споживачі 3277,20
Релігійні організації 3363,37
Послуга з постачання теплової енергії з урахуванням витрат на утримання центральних теплових пунктів та без урахування витрат на утримання індивідуальних теплових пунктів, без урахування витрат на оснащення будівель вузлами комерційного обліку, умовно-постійна частина двоставкового тарифу (місячна абонентська плата за одиницю теплового навантаження), грн/Гкал/год (з ПДВ) Бюджетні установи 207179,11
Інші споживачі 193988,11
Релігійні організації 170156,70
Послуга з постачання теплової енергії без урахування витрат на утримання центральних теплових пунктів та з урахуванням витрат на утримання індивідуальних теплових пунктів, без урахування витрат на оснащення будівель вузлами комерційного обліку, умовно-постійна частина двоставкового тарифу (місячна абонентська плата за одиницю теплового навантаження), грн/Гкал/год (з ПДВ) Бюджетні установи 229424,36
Інші споживачі 216233,36
Релігійні організації -
Послуга з постачання теплової енергії без урахування витрат на утримання центральних теплових пунктів та без урахування витрат на утримання індивідуальних теплових пунктів, без урахування витрат на оснащення будівель вузлами комерційного обліку, умовно-постійна частина двоставкового тарифу (місячна абонентська плата за одиницю теплового навантаження), грн/Гкал/год (з ПДВ) Бюджетні установи 178472,84
Інші споживачі 165281,86
Релігійні організації 141450,43

 

Тарифи на послугу з постачання гарячої води

 
Найменування тарифу Категорія споживачів Тарифи  встановл. Рішенням ВК ЛМР від 29.03.2024р. №480,грн. з ПДВ
Послуга з постачання гарячої води з урахуванням витрат на утримання центральних теплових пунктів та без урахування витрат на утримання індивідуальних теплових пунктів Бюджетні установи 207,60
Інші споживачі  226,78
Послуга з постачання гарячої води без урахування витрат на утримання центральних теплових пунктів та з урахуванням витрат на утримання індивідуальних теплових пунктів Бюджетні установи 210,48
Інші споживачі  220,37

 

Тарифи для споживачів багатоквартирних будинків які обладнані системами автономного теплопостачання

Рішенням виконавчого комітету ЛМР від 14.11.2023р. №1234

Тарифи на теплову енергію
Адреса будинку Категорія споживачів Тарифи  встановлені рішенням ВК ЛМР від 14.11.2023р. №1234, грн.без ПДВ
Валова, 16 Інші споживачі 3059,11
К. Левицького, 9 Інші споживачі 4496,8
Личаківська, 82 Бюджетні установи 4666,06
просп. В. Чорновола, 2 Інші споживачі 3106,46
Тарифи на послугу з постачання теплової енергії
Адреса будинку Категорія споживачів Тарифи  встановлені рішенням ВК ЛМР від 14.11.2023р. №1234, грн.з ПДВ
Умовно-змінна частина двоставкового тарифу на послугу з постачання теплової енергії
Валова, 15 Інші споживачі 2392,01
К. Левицького, 8 Інші споживачі 2266,32
Личаківська, 81 Бюджетні установи 2514,46
просп. В. Чорновола, 1 Інші споживачі 2450,51
Умовно-постійна частина двоставкового тарифу на послугу з постачання теплової енергії
Валова, 15 Інші споживачі 233697,11
К. Левицького, 8 Інші споживачі 423271,18
Личаківська, 81 Бюджетні установи 471399,02
просп. В. Чорновола, 1 Інші споживачі 199400,05
Тарифи на послугу з постачання гарячої води
Адреса будинку Категорія споживачів Тарифи  встановлені рішенням ВК ЛМР від 14.11.2023р. №1234, грн.з ПДВ
Валова, 16 Інші споживачі 179,89

 

Поясненя щодо формування тарифу 

ЛМКП «Львівтеплоенерго»  застосовує  затверджені  в установленому порядку   тарифи  на теплову енергію  і послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, які розраховані  на  рік. Окремого тарифу на літній і зимовий періоди не має.

 Двоставковий тариф має ту ж структуру тарифу, ті ж витрати і такий же прибуток  що і одноставковий тариф.  Різниця лише в тому, що плата  поділяються на дві частини: умовно-змінну  та умовно-постійну.

До умовно-зміннної  частини  витрат належать енергоносії.

Умовно-змінна складова тарифу визначається у грн./Гкал., при наявності приладів обліку і  в грн../м2 для населення за відсутності приладів обліку. Нарахування  умовно-змінної частини  тарифу проводиться  помісячно  в опалювальний період.

До умовно-постійної частини витрат належать такі складові: вода, зарплата, податки, матеріали, ремонт та інше експлуатаційні витрати. Умовно-постійна складова тарифу  визначається  у грн./Гкал.год.  і нарахування проводиться  помісячно протягом року.

Витрати на утримання внутрішньо-будинкових  мереж (обладнання) в тариф на теплову енергію  послуги з постачання теплової енергії  та постачання гарячої води не включаються. 

 

 

 Наказ "Про оплату за надання інформації"

Динаміка зміни вартості основних складових тарифу на теплову енергію по ЛМККП "ЛТЕ"

Динаміка зміни тарифів на теплову енергію за категоріями споживачів (окрім населення)

 

 

вгору